پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه

دکتر فرهمن فرخی؛ لیلا محمد باقرب پروین

دوره 11، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 103-120

https://doi.org/10.22049/jalda.2023.28258.1513

چکیده
  تغییرات بنیادین و ایده­ های نوینی از طریق معرفی پسامتد و آموزش منتقدانه در حوزه آموزش زبان انگلیسی ایجاد گشته­ اند. پسامتد به عنوان جایگزینی برای متدها، در صدد دستیابی به اصول سه گانه اش بود: تخصیص، عملیت داشتن، و امکانپذیری. زیرشاخه معروف پسامتد، یعنی آموزش منتقدانه، در صدد قدرت بخشی به مدرسان و فراگیران، و ایجاد عدالت اجتماعی ...  بیشتر